Ozone turbo bar

Recenzje, opisy, porównania i opinie na temat sprzętu
Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: Nevalon » sobota, 30 stycznia 2010, 18:49

czy w takim położeniu jak na zdjeciu latawiec powinien generowac najwiekszą moc?


Zalezy od latawca, niektore FP na lekko zaciagnietych hamulcach daja wieksza moc niz na zupelnie odpuszczonych w specyficznych sytuacjach (np. Flexifoil Blade V podczas windy - ma lepszą jeśli zwrot i kontrę zrobi się z lekkim hamulcem, albo w sumie prawie dowolna latawka podczas jazdy - zwolnisz nieco latawiec, ale będzie generował więcej mocy). Ogólnie zaciągniety bar = zaciągnięte hamulce, więc w większości sytuacji static będzie to mniejsza moc, podczas jazdy to już inna bajka (opisałem wyżej).

jesli tak to co daje odpuszczenie baru?


Odpuszczenie baru = luźniejsze hamulce
Zaciągnięcie baru = zaciągnięte hamulce

czy tasma hamulcowa nie ciagnie obydwu linek? przez co gaszenie latawca jest znacznie utrudnione


Po to są bloczki. Jak zaciągasz taśmę hamulcową to bloczek przesuwa się po linkach mocy i de facto ciągniesz tylko hamulce.

Osobiście jak na nim latałem to zaciągałem bar głównie podczas skrętów latawcem, dużo ciaśniejsze są dzięki temu - tak jak ciaśniejsze są skręty na zaciągniętym hamulcu, jednak często brak siły by na manetkach to uzyskać, tutaj to dużo łatwiejsze.
Ostatnio zmieniony sobota, 30 stycznia 2010, 18:51 przez Nevalon, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomasik
Kiter
Posty: 127
Rejestracja: piątek, 27 czerwca 2008, 19:57
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Kobyłka
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: tomasik » niedziela, 31 stycznia 2010, 11:08

siemka
Odpuszczenie baru = luźniejsze hamulce

to raczej logiczne ;) tylko czy luzne hamulce oprócz tego ,ze tracimy sterownosc latawca cos dają pożytecznego np: latawka odpuszcza szkwały?
Czy trymery na linkach hamulcowych w tym barze sa nie zbędne?
dzieki i pozdrawiam :notworthy:
Flysurfer Pulse 10m
PL Reactor 6.4
PKD Buster 6m
pansh ace 5
pansh ace 8 zamienie na 4m

latac trzeba jak jest wiatr
wszystko inne musi poczekac

Awatar użytkownika
Enozo
Ekspert Landkiting.pl
Posty: 5191
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 00:00
Tel.: 504010296
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: Enozo » niedziela, 31 stycznia 2010, 14:57

tomasik pisze:Czy trymery na linkach hamulcowych w tym barze sa nie zbędne?
Są konieczne po to żeby wytrymować bar tak żeby po maksymalnym zaciągnięciu linek latawiec nie lądował jak przy pociągnięciu za hamulce a dostawał większej mocy.
Testowałem OZONE TURBO BAR z 2 latawcami OZONE FLOW i OZONE YAKUZA GT. Zarówno w jednym jak i w drugim skręt był ciaśniejszy a po zaciągnięciu baru(po uprzednim właściwym trymowaniu) moc większa.
Co zauważyłem szczególnie fajnego podczas latania YAKUZA GT która jest latawcem race o dużym AR i potrafi się zawijać przy skrętach, to to że latawiec stał się jak by spokojniejszy. Pomimo moich usilnych prób zawinięcia rogu w zakręcie nie byłem w stanie tego dokonać.
OZONE TURBO BAR nie spowoduje że będzie można więcej "odpuścić" natomiast będzi emożna więcej z latawca wyciągnąć :twisted: więcej mocy i szybsze skręty i można powiedzieć że trochę więcej stabilności.
Po założeniu baru lepiej się lata...ale nie namawiam do zakupu namawiam natomiast do testowania.
http://sklep.landkiting.pl - odwiedź sklep profesjonalistów

panbalagan

Re: Ozone turbo bar

Postautor: panbalagan » niedziela, 31 stycznia 2010, 17:54

Enozo pisze:namawiam natomiast do testowania

jest możliwośc dostania OTB na testy? jest nas tu kilku z latawcami i z chęcią byśmy zobaczyli jak to jest

Awatar użytkownika
Enozo
Ekspert Landkiting.pl
Posty: 5191
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 00:00
Tel.: 504010296
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: Enozo » niedziela, 31 stycznia 2010, 23:34

Jak będę w Połańcu lub Kuba - podeślę. Wiadomości prv. jak coś nie w temacie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 1 lutego 2010, 12:42 przez Enozo, łącznie zmieniany 2 razy.
http://sklep.landkiting.pl - odwiedź sklep profesjonalistów

Awatar użytkownika
keruj
Kiter
Posty: 308
Rejestracja: poniedziałek, 21 stycznia 2008, 20:46
Tel.: 508 380 548
Lokalizacja: Trzebinia / Chrzanów / Małopolska

Re: Ozone turbo bar

Postautor: keruj » poniedziałek, 1 lutego 2010, 12:40

Wydaje mi się że stosowanie tego rodzaju baru do szybkich i zwrotnych latawcy ma sens.
Ja bar o takim rozwiązaniu zastosowałem do z natury mułowatego Pansha Blaze 12m i zrobił się jeszcze bardziej mułowaty to samo przy twinskinah Petera Lynna, aczkolwiek do sterowania porzeba było znacznie krótszych ruchów barem.

Awatar użytkownika
dazer17
Kiter
Posty: 236
Rejestracja: niedziela, 7 czerwca 2009, 16:49
kite: HQ Montana VI 9.5m
Lokalizacja: Przemyśl
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: dazer17 » sobota, 12 marca 2011, 11:03

Czy ktoś używał/używa turbo baru do Pansha Ace?Zamierzam kupić ten bar po to aby przy zwrotach na buggy regulować moc.Jak to razem współpracuje ze sobą?

cepelia
Początkujący kiter
Posty: 26
Rejestracja: piątek, 19 sierpnia 2011, 12:21
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: cepelia » środa, 2 listopada 2011, 22:55

Odgrzeje troszkę temat bo szukałem informacji na temat tego baru i ich nie znalazłem. Spróbuję więc opisać swoje wrażenia jakich doświadczyłem podpinając ten bar do latawca.

Polatawszy dopołudniową porą przetestowałem w swoich łapkach bar do latawców FP od Ozona. Powiem tak, na manetkach nie ma takiej siły żeby nawet lajtowo polatać 3 godziny bez łapania oddechu i wkładania rąk nie wiadomo gdzie co by zmniejszyć ich temperaturę. Bar sprawdza się doskonale, nieprawdopodobnie łatwo przy jego użyciu wystartować latawiec, nawet jak leży wlotami na trawie. Ruch barem powoduje dość mocno wyczuwalny wzrost mocy, również skręty latawca na zaciągniętym barze latawiec wykonuje bardzo ciasno, szybko przyśpieszając natomiast przy odpuszczonym barze delikatnie i wolniutko zakręca w powietrzu. Nie sądziłem że bez żadnych przeróbek uzdy latawiec przy użyciu tego baru dostanie aż taki duży zakres regulacji mocy, nie jest to oczywiście różnica tak duża jak w normalnym latawcu z dss ale jest wyraźnie wyczuwalna.
Oczywiście na ustawienie które pozwala uzyskać ten efekt trzeba poświęcić chwilkę i wykonać prawidłowe wytrymowanie hamulców, trzeba dodać tutaj że nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane gdyż regulacja nie była większa niż 5 cm na linkach hamulcowych (dokładnie tyle ile ozon standardowo zostawił na regulację).

Siły które zostają przeniesione na bar są znikome w porównaniu z siłami które latawiec przenosi na manetki. Latawiec reaguje nawet na drobny ruch barem i tak jak pisałem wcześniej na zaciągniętym barze udało mi się zrobić kiteloopa na wysokości metra i spokojnie odkręcić go w drugą stronę na tej samej wysokości bez ciorania latawcem po zieleni.
Ogólnie jestem nieprawdopodobnie zaskoczony jak to działa.
Teraz może jeden mankamencik który (może dlatego że jeden) został zauważony to, to że taśma hamulcowa, zresztą dość sztywna, podczas restartu latawca plątała się i zaczepiała o jedną z linek hamulcowych co skutkowało dość szybkim przyziemieniem.
Bar był testowany na 3 latawcach firmy Pansh - ace 6m, flux 6m i blaze 10m. Różnica w prowadzeniu latawców które nie mają najlepszej opinii (myślę że są za tanie i słabo jest pokazać się z latawcem za 600 pln) na forach internetowych w porównaniu z prowadzeniem ich na manetkach była OGROMNA!!! Kontrola nad nimi była doskonała, nawet ace pomimo że generował sporą moc (jak zwykle zresztą) nie wykazywał swoich wad czyli nie spadał z zenitu i nie wylatywał poza okno, co niestety zdarzało się na manetkach. Blaze'm i flux'em latało mi się nadzwyczaj "wygodnie" ale pewnie było to zasługą mniejszego zmęczenia. Wreszcie latanko sprawiło mi 110% frajdę choć próbowałem latania na manetkach z linką to i tak latanie nie było tak komfortowe jak dzisiaj. Polecam ten Bar jest warty ceny jaką trzeba za niego zapłacić.

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Ozone turbo bar

Postautor: jelen » czwartek, 3 listopada 2011, 11:18

Witam
Czy wie ktoś lub testował jak sprawdzają sie na ozone turbo barze latawce klasy race(np. yakuza)? Próbowałem snowkitingu rob temu z barem cross over radsailsa i w sumie sie calkowicie zniechęciłem do snowkitingu. W tym roku myslałem zeby sprobowac na manetkach (pełna kontrola hamulców), ale akurat przeczytałem tą recenzje i mnie jakoś 'naszło' zeby sie zainteresować. Z góry dziekuję za odpowiedz :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szymik
Kiter
Posty: 297
Rejestracja: niedziela, 7 sierpnia 2011, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: Szymik » czwartek, 3 listopada 2011, 11:31

A czy jest dostępny u nas w PL w jakimś sklepie model testowy tego cuda? Lub czy ktoś z okolic trójmiasta posiada taki bar?
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2011, 11:31 przez Szymik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
panbalagan
Kiter
Posty: 556
Rejestracja: czwartek, 9 września 2010, 13:57
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Połaniec
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: panbalagan » czwartek, 3 listopada 2011, 11:47

cepelia - bardzo się cieszę, że wszystko Ci się podoba i zakup jest udany, mogętylko teraz powiedzieć - a nie mówiłem ;)

pozdro

Awatar użytkownika
Marcinus05
Kiter
Posty: 327
Rejestracja: piątek, 9 października 2009, 20:02
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Sopot/Pomiechówek
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: Marcinus05 » czwartek, 3 listopada 2011, 11:52

Szymik jeżeli chodzi Ci o turbo bar to jeszcze rok temu miał go Lejnamur ale czy nadal go ma to musisz się go osobiście zapytać

cepelia
Początkujący kiter
Posty: 26
Rejestracja: piątek, 19 sierpnia 2011, 12:21
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: cepelia » czwartek, 3 listopada 2011, 11:59

Jak się sprawdza z latawcami typu Yakuza, nie wiem, tylko chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz. W barze ozona jesteśmy podpięci bezpośrednio do linek mocy a ruch barem powoduje delikatne zaciągnięcie hamulców przez co latawiec dostaje dodatkowy "power". Natomiast w barze radsailsa jesteśmy podpięci bezpośrednio do drążka przez co zasadniczo wszystkie siły przenoszą się na bar czyli są sporo większe. To mniej więcej tak jak byś odpiął się od ozona i trzymał go w rękach, wtedy bar opiera się o zrywkę i linki mocy obciążają bezpośrednio bar. W radsailsie nie da rady obrócić baru swobodnie po tym jak latawiec zakręci kiteloopa co nie sprawia najmniejszego problemu w ozonie bo tam bar jest przelotowy, tutaj delikatna uwaga co by środkowy bloczek był zamontowany na krętliku bo po kilku obrotach linki hamulcowe są w porządku natomiast linki mocy, zaczepione na środku, są skręcone.
Podsumowując w ozonie latawiec ciągnie cię za d*** a ręce można "schować do kieszeni" w radsailsie działa to inaczej. Proponowałbym spróbować jeszcze jednego podejścia do latania z barem.
Jak uda mi się dzisiaj coś polatać to może zrobię jakiś filmik...

Awatar użytkownika
Tzolkin
Początkujący kiter
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 3 lipca 2011, 19:06
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: Tzolkin » poniedziałek, 14 listopada 2011, 23:08

Szymik oczywiście że jest dostępny,chociażby tutaj
http://www.landkiting.pl/sklep/bar/63-turbo-bar.html
Samam się przymierzam do zakupu a z tego co widzę mamy te same latawki. Jak na razie to "testuję" działanie baru na pompce flexifoila storm III 18.5

Awatar użytkownika
Regis
Administrator
Posty: 4910
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 21:26
kite: Rapace
buggy: kajtkowy handmade
Tel.: 504712163
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Ozone turbo bar

Postautor: Regis » poniedziałek, 14 listopada 2011, 23:58

Tzolkin, powiedz mi, że albo rozmiar tego flexifoila albo Twoja waga jest żartem...
http://www.artofsound.pl - Dj na Imprezę


Wróć do „Recenzje”