Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Recenzje, opisy, porównania i opinie na temat sprzętu
Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » wtorek, 20 listopada 2012, 21:22

Producent na razie nie mówi wiele - na razie wiemy tylko tyle:

Obrazek

PETER LYNN LYNX

Poza tym jednak wiemy kilka innych rzeczy :)

Ciekawostką jest fakt, że producent przewidział sprzedaż w opcji Kite Only, a nie, tak jak HQ i kilka innych firm, wyłącznie RTF. Dzięki temu chcąc wyposażyć się w 2 skrzydła, pokrywające szerszy zakres wiatrowy, możemy sporo zaoszczędzić. Jest też jeszcze jedna opcja - mając 5-linkowy bar od latawca pompowanego możemy zaopatrzyć się w samą czaszę, ewentualnie pigtailsy do dostosowania swojego baru (np. inne zakończenia) i działa :)

Sugerowane ceny detaliczne wersji Kite Only w PLN:
5m - 1'549 PLN
7m - 1'799 PLN
9m - 2'049 PLN
11m - 2'249 PLN

Sugerowane ceny detaliczne wersji kompletnej z barem - RTF:
5m - 2'749 PLN
7m - 2'999 PLN
9m - 3'249 PLN
11m - 3'449 PLN

czyli wychodzi nieco drożej od nowego HQ Apex IV, dla porównania, sugerowana cena detaliczna HQ Apex IV 11m - 3'249 PLN, czyli 200 PLN taniej. Jak wypadnie dalsze porównanie tych latawców, przekonamy się wkrótce. Oba modele mają mieć swoją premierę europejską pod koniec listopada 2012, czyli najdalej na początku grudnia będą w Polsce.

Jak będę miał jakieś dalsze wieści, dam znać :)

Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » poniedziałek, 17 grudnia 2012, 01:47

Na stronie www.peterlynn.com pojawiły się zdjęcia baru do Lynxa - Peter Lynn Magnet Bar:
http://peterlynn.com/products/accessori ... agnet-bar/

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsza partia Lynxów ma się pojawić w Polsce już lada dzień, a gdy tylko się pojawi, będziemy testować :)

Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » niedziela, 30 grudnia 2012, 23:48


Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » środa, 16 stycznia 2013, 05:08

Pozwolę sobie wrzucić też foty Lynxa - rozmiar 11m, kolor Lime, wiatr: 1-3 m/s czyli prawie brak - a jednak ciągnął i był w stanie rozpędzić nawet moje ponad 100 kg.

Stabilność: wow! Mimo wiatru momentami siadającego prawie do zera nie było mowy o przepadaniu, spadaniu, przelatywaniu poza krawędź itd.
Przewidywalność: 100%, w każdej chwili doskonale było wiadomo, co dzieje się z latawcem i co będzie się działo zaraz - zero niespodzianek.
Moc: znacznie większa niż się spodziewałem. Uruchamiając go przy tym wietrze wyszedłem z założenia "skoro prawie nie wieje, to chociaż postawię go w powietrze i zrobimy zdjęcia, potem spadamy bo nie będziemy rzeźbić". Okazało się, że zamiast rzeźbienia mieliśmy... Całkiem przyjemną sesję na nartach przy wietrze 1-3 m/s :)

Biorąc pod uwagę testy słabowiatrowe, muszę przyznać, że tzw. dół wiatrowy - czyli low-wind performance - Peter Lynn Lynx ma zadziwiająco dobry.

Czekam na warunki, w których cokolwiek zawieje, aby sprawdzić jak się będzie zachowywał przy mocniejszym wietrze :) Wtedy napiszę coś więcej.

Kilka fot:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Reszta fot tu:
https://picasaweb.google.com/1078707189 ... ynnLynx11m

Awatar użytkownika
Voyager
Posty: 36
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2013, 19:12
kite: HQScout II, 5m. Lynx 11m
Lokalizacja: Wrocław-Centrum, Bergen-Norwegia

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Voyager » środa, 16 stycznia 2013, 12:14

Nevalon

Twój opis potwierdza jedynie opinie na zagranicznych forach :) Między innymi tego oczekiwałem od nowego skrzydła, dobrego low-wind performance. Jutro wybieram się z ekipą z Wrocławia do Kralovca w Czechach lub na lotnisko Szymanów pod Wrocławiem zatem wrzucę jakieś foty od siebie a także swoją opinię:)

Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » środa, 16 stycznia 2013, 17:32

Szczerze mówiąc nie czytałem recenzji na zagranicznych forach :) Jak masz jakieś ciekawe linki do recenzji już tam istniejących, to może podrzuć tutaj? Większość z nas angielski zna, a w przypadku innych języków zawsze jest Google Translate, który może na Polski tłumaczy tragicznie, ale z większości języków na angielski tłumaczy na tyle znośnie, że do się to czytać :)

Awatar użytkownika
kamilotto
Pierwsze loty
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2008, 00:46
Lokalizacja: Gryfino
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: kamilotto » środa, 16 stycznia 2013, 18:20

Testowałem Latawiec z Wojtkiem, z moich uwag:
- Duże siły na barze m.in. z tego wynika przewidywalność (ale nie tylko z tego). jest to wskazane dla początkujących jednak trudno się steruje latawcem jedną ręką co dla bardziej zaawansowanych użytkowników może być małą przeszkodą.
- Przy słabym wietrze postawienie latawca w powietrze wymaga zrobienia kilku kroków w tył i pociągnięcia za linki mocy. Jak kite jest już w powietrzu mimo słabego wiatru bardzo dobrze reaguje na ruchy barem.

Odnośnie zalet myślę że Wojtek wyczerpał temat - Kite bardzo przyjemny i łatwy, generuje zadziwiająco dużo mocy przy słabym wietrze. Czekamy na lepsze warunki wiatrowe aby sprawdzić jak się będzie zachowywał przy lepszych wiatrach (tak, wiem jak to brzmi :D ).

Kite jest 5-linkowy dzięki czemu leash nie plącze się przy barze, podpięty jest pod chickeloopem - jak dla mnie zdecydowana przewaga nad latawcami 4-linkowymi.

Czytając temat jeszcze jedna uwaga - odnośnie ceny. Lynx faktycznie jest droższy od Apexa o około 200 zł jednak przy Lynxie jest załączony leash a przy Apexie trzeba go dokupić - cena około 160 zł więc się wyrównuje.

adrian13
Kiter
Posty: 126
Rejestracja: sobota, 12 marca 2011, 23:54
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: londyn

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: adrian13 » czwartek, 17 stycznia 2013, 21:35



(nie mam pojecia jak wkleic youtube flim, moze administrator pomoze)

Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » piątek, 25 stycznia 2013, 17:27

Zachęcam do przeczytania recenzji Czeskich riderów testujących Lynxa na spocie Pusty Hill:

http://peterlynn.com/products/snowkiting/lynx/review/

Jak widać, na Lynxie da się skakać :)

My w ten weekend mamy mieć ciekawe warunki wiatrowe, więc może wreszcie sami też to sprawdzimy bo jak do tej pory wiatr nas nie rozpieszczał ;)

Awatar użytkownika
Voyager
Posty: 36
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2013, 19:12
kite: HQScout II, 5m. Lynx 11m
Lokalizacja: Wrocław-Centrum, Bergen-Norwegia

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Voyager » piątek, 25 stycznia 2013, 21:14

Czy ktoś tak jak ja miał problem z linkami sterującymi? W egzemplarzu kupionym przeze mnie linki sterujące okazały się około 15 cm za długie!- latawiec postawiony w zenit praktycznie nie reagował na ruchy barem. Co jest grane? W tej chwili "nadwyżkę" obwiązałem z każdej strony wokół baru co pomogło i unikłem dzięki temu obcinania linek. Jak jednak przekonać się jak latawka reaguje na fabrycznych ustawieniach skoro już na wstępie trzeba było ją modyfikować. Czy ktoś miał podobny problem? Na początku od razu nasunęła mi się myśl,że sprzedawca podmienił linki mocy wstawiając do mojego Lynxa jakieś z innego skrzydła ale- to była moja pierwsza myśl, nie sądzę jednak aby tak się stało. Może ktoś podsunie jakieś dobre rozwiązanie?

Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » piątek, 25 stycznia 2013, 21:35

Voyager, odezwij się do mnie na priv, sprawdzimy co się dzieje.

Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Nevalon » niedziela, 27 stycznia 2013, 00:17

kilka zdjęć z dzisiaj - dzięki dalu za fotografowanie!

Lynx 11m:
Obrazek

Lynx 9m:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Voyager
Posty: 36
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2013, 19:12
kite: HQScout II, 5m. Lynx 11m
Lokalizacja: Wrocław-Centrum, Bergen-Norwegia

Re: Peter Lynn Lynx - otwartokomorowy latawiec z depowerem

Postautor: Voyager » niedziela, 27 stycznia 2013, 21:35

Widać na Lynxie da się poskakać :) Nevalon, napisałbym na priv ale ostatnio PW nie działają na forum :) Skontaktuję się na Twoim gg.

Awatar użytkownika
Groszek
Kiter
Posty: 233
Rejestracja: wtorek, 1 czerwca 2010, 17:16
Tel.: 731 713 322
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Peter Lynn

Postautor: Groszek » środa, 15 maja 2013, 16:29

Witajcie
Chciałbym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami związanymi z nowym skrzydłem Peter Lynn Lynx. Pierwszy kontakt z tym latawcem miałem w Krynicy Morskiej. Byłem pierwszą osobą, która podbiła plaże na RMT w 2013 roku na Lynx 11m2 :D

Romo się skończyło, czas na podsumowanie.
Praktycznie codziennie latałem na wyżej wymienionym latawcu. Oblatałem całą rozmiarówkę, w szczególności 5m2 które rozwaliło mi nos i odkleiło styropian wewnątrz kasku ( nie wpinajcie się na sztywno w deskę! :D ) oraz 9m2…
Z racji na moją kontuzję kostki sprzed roku, postanowiłem nie wsiadać na freestylowe latawce mające dużą windę, drugiego dnia kontuzja i tak się odnowiła po lekkim upadku na łachu piachu... Bariera psychiczna jednak pozostała, na szczęście pod koniec wyjazdu została w części poskromiona.

Obrazek

Od początku:
Skrzydło jest bardzo dobrze wykonane, nie ma wystających nitek, krzywych szyć itp…
Bar jest wykonany starannie – naprawdę porządna robota. Systemy bezpieczeństwa działają bez żadnych problemów mimo wszech obecnego piasku. Jest także intuicyjna zrywka, którą zapina się w chwilę. Latawiec jest na 5-tej lince, znacznie wygodniejszy niż 4-linkowce - nie ma okręcania się leasha wokół baru po loopie, jeśli podpinamy go do hamulców.
Zauważyłem, że 2 z 4 plecaków było naderwane… hmmm, z pewnością ktoś wciskał skrzydło na siłę źle je składając.

Zachowanie skrzydła jest niesamowicie przewidywalne. Nie ma backstailla, nie cofa się w powerzone, dostarcza dosłownie masę mocy pracując nimi na krawędzi okna wiatrowego! MASĘ!

Obrazek

Na 5m2 gdy postawimy je na krawędzi okna, generuje tyle mocy by jechać dość wolno…. Wystarczy z wyczuciem pracować skrzydłem, a nasza prędkość wzrasta mniej więcej do takiej jaką inne osoby jechały na MTB na o wiele większych rozmiarach….5m2 jest szalenie szybkie przy większym wietrze.


Gdy jeździłem z drugą osobą na JafuzzBuggy (ok. 200kg) oraz 9m2, Jarek na swoim Peter Lynn Competition XR + oraz 5m2 Lynx jechał z podobną prędkością jak my. Uwierzcie mi, że było to naprawdę szybko.

Obrazek

Lynx posiada zdecydowanie mniejszą windę niż HQ Apex 4. Jest również bardziej przewidywalny, wolniejszy i w.g mnie stabilniejszy. Jednak potrafi czasem wyciągnąć z bagusa, czy też z deski osobę początkującą :D

Długość depowera jest w sam raz. Nie jest za długi i nie jest za krótki. W sam raz by śmigać na wysokim trapezie.
Linka depowera dozująca moc wyposażona jest w 2 kuleczki. Łatwo się ją łapie, i płynnie reguluje siłę latawca na knadze. Nie widziałem tam rzepików tak jak u innych producentów (HQ, Kitech), przez co linka nie mechaci się.

Sterowanie latawca do połowy zaciągniętego baru nie wymaga wysiłku. Jednak gdy chcemy poczuć prędkość na buggy, i bar musi być zaciągnięty czasem do końca, to po 4-6h ciągłego latania ramiona bolą…Są dość duże siły na barze…Ale zawsze można przesunąć stoper tak jak w barze Navigator. Dzięki któremu możemy regulować, jak daleko bar ma od nas odjeżdżać.
Lynx w ostatnich 5cm zaciągania baru bardzo nabiera na sile, rzekł bym że nawet około 30-40%.

Obrazek

Wszystkie latawce są istnym majstersztykiem freeridowym. Nigdy nie latałem na tak stabilnych skrzydłach, o dużym ciągu bocznym i zakresie depowera. Jedynym skrzydłem do jakiego mógłbym porównać Lynxa jest GIN Yeti, lecz Lynx ma większą windę, i jest szybszy.

Obrazek

Szczerze polecam wszystkim osobom, które chcą śmigać komfortowo w każdym terenie i na każdym rodzaju sprzętu pod nogami .


P.S. Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcia z Poterem oraz Angelą na buggy. Mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe... niestety miałem mało fotek ze skrzydłem :)

A na koniec, nieudane przelecenie przez PowerZone by rozpędzić ciężarówkę :D :


Wróć do „Recenzje”