Ice Buggy - Tasaki

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Tarboszek » środa, 23 lutego 2011, 01:54

Tasaki: Low Cost, Hand Made, itd
Koszty
Teownik 30 + kątownik 40 = paczka papierosów 10zł
Rurka kwadratowa 25mm - 0zł było na stanie
Rurka hydrauliczna 27mm 1mb - 15zł
Złączka CPVC 1/2" 9sztuk - 10zł
Waga wszystkiego 4,6kg bez spawów ;)

Obrazek
Cały zestaw wygląda właśnie tak
Rurki kwadratowe wygięte w 60*
Teownik i kątowniki ponacinane flexem w celu wygięcia
Złączki rozwiercone na otwór 16mm
Zewnętrzna średnica złączki to 21,5 tyle samo ma rurka hydrauliczna wewnątrz więc przy użyciu młoteczka lub praski zostaną osadzone na całej długości rurek (ocynkowane)
Obrazek
Docelowo wygląać będzie właśnie tak
Obrazek
Jutro spawanie, malowanie i ostrzenie.
Testy w boju sobota.

Awatar użytkownika
baq
Kiter
Posty: 344
Rejestracja: piątek, 24 października 2008, 08:41
kite: AR Crest 12,5
decha: dwie na śnieg
buggy: bb one
Lokalizacja: Wołomin

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: baq » środa, 23 lutego 2011, 11:24

Niewiem Tarboszek czy Ci spawy przy ośce wytrzymają :snooty: . No chyba że rajder lekii będzie ;)

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Tarboszek » środa, 23 lutego 2011, 22:02

Boję się o to samo ale chyba jeszcze dołożę poprzeczne odciągi z prętów żeby odciążyć trochę te spawy.
Aczkolwiek do zootera sprzedają właśnie takie i to tylko na rurkach.

Awatar użytkownika
Piotrek111
Początkujący kiter
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 25 listopada 2010, 21:11
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Lubuskie
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Piotrek111 » czwartek, 24 lutego 2011, 21:19

Obrazek
to mój ice buggy tasaki wykonane z nierdzewki o gr. 5 mm

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Tarboszek » czwartek, 24 lutego 2011, 22:40

Proponuje położyć podkładki tam gdzie dochodzą śruby im większe tym lepsze.
W moich modyfikowane będzie łączenie ośki z niebieskim profilem kwadratowym.
Wspawane będą trójkątne zastrzały 30x30 z blachy 3mm wtedy powinno być git.

Awatar użytkownika
bolek_id
Kiter
Posty: 456
Rejestracja: czwartek, 7 października 2010, 16:33
kite: Cooper, PKD, Pansh
decha: NIEeeeee!
buggy: BBPro
Tel.: 880-153-038
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: bolek_id » sobota, 26 lutego 2011, 21:05

zaje pomysł - proponuje sprubować zamiast profilu kwadratowego w "I" dwa kątowniki na stronę w "V" nie będzie się chciało przewracać na boki.

tak czy siak wygląda przyzwoicie !

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Tarboszek » poniedziałek, 28 lutego 2011, 01:54

Tasaki sprawdzone w boju. Wszystko wytrzymało. Zrobione wzmocnienia pomiędzy ośką a profilami kwadratowymi trochę odciążyły spawy.
Nie wszystko jednak fajnie trzymało przedni tasak wyskakiwał czasem i ciężko było mu złapać przyczepność poza tym, żeby ostrzyć konieczne było prowadzenie przedniego tasaka w pół-uślizgu.
*Nacisk na przód 25kg na tył 62kg czyli stosunek około 2,5.
*Długość aktywna ostrza przedniego 32cm tylnego 40cm.
*Czy wydłużenie/skrócenie przedniego tasaka by pomogło w zrównoważeniu ciśnienia wywieranego przez tasaki na lód?
*Czy założenie, że podczas jazdy na jednym z halsów siły rozkładające się na tylną oś są 1/3 na nawietrzny i 2/3 na zawietrzny tasak jest słuszne no i czy idąc dalej tym tropem alby uślizg był równomierny zarówno przodu jak i tyłu czyli trzymanie graniczne było by takie same dla całego wózka.
*Czy pomysł rozwiązania: 40kg/40cm tasaka czyli przedni tasak miał by mieć ok 25cm długości skoro działa na niego tylko 25kg dla zachowania stałego cienienia działającego na przód oraz tył(zgodnie z założeniem sił działających na tył). jest słuszny?
Trochę namotałem ale chyba wiadomo o co chodzi nie? ;)
zaje pomysł - proponuje sprubować zamiast profilu kwadratowego w "I" dwa kątowniki na stronę w "V" nie będzie się chciało przewracać na boki.


Tego nie rozumiem. Chodzi o postawienie kątownika na jego krawędzi mającej już 90stopni? jeśli tak to ten pomysł odpuściłem z racji małych możliwości ostrzenia krawędzi.

Awatar użytkownika
bolek_id
Kiter
Posty: 456
Rejestracja: czwartek, 7 października 2010, 16:33
kite: Cooper, PKD, Pansh
decha: NIEeeeee!
buggy: BBPro
Tel.: 880-153-038
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: bolek_id » poniedziałek, 28 lutego 2011, 10:14

nie nie - zasadniczo chodziło o element łączący ostrze z tuleją ośki - rozwiązanie konstrukcyjne tylko


pozdrawiam

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Tarboszek » poniedziałek, 28 lutego 2011, 11:13

Rozumiem czyli odchudzenie konstrukcji za pomocą profilu dwuteowego ?

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Tarboszek » wtorek, 7 lutego 2012, 22:14

Koleny rok kolejne problemy...
Wczoraj ostrzyłem tasaki najpierw flex, później papier ściery i na połysk. Wyszła żyleta.
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że jazda na dwóch płozach jest możliwa tylko i wyłacznie gdy jadę na lewym halsie. Wejście na dwie płozy odbywa się płynie podczas dociągania baru lub wzrostu prędkości a tym samym zwiększaniu ciągu bocznego, zaczyna unosić mi lewą płozę i mogłem tak jechać paręset metrów.
Na halsie prawym za boga nie udawało mi się wejśc na płozy, zawsze kończyło się to uślizgiem bocznym. Działo się to też podczas przekraczania pewnej prędkości po porotsu stawiało mnie bokiem.
Poniżej zamieszczam zdjęcia płóz postawionych na profilu aluminiowym, alby było widac powierzchnie styku z podłożem.
Niestety mogłem pomieszać która była lewa która prawa jednak na filmie coś mi sie udało wydedukować i wydaje mi się że mam rację :)

Płoza lewa ta która się ślizgała
Obrazek

Płoza prawa ta która tak pięknie trzymała krawędź
Obrazek

Wydaję mi sie że nie są to zmiany na tyle duże aby wpływały na powierzchnie styku z lodem jednak mogę się mylić.

długości aktywne płozy L i P są takie same kąty też powinny być zbliżone jednak było robione to z ręki więc błędy zawsze są.

Tak czy owak będę wycinał sobie tasaki, ale wolał bym wiedzieć na przyszłość co z tymi zrobiłem nie tak, bo może wina jest w nieprawidłowym naostrzeniu.

Awatar użytkownika
bolek_id
Kiter
Posty: 456
Rejestracja: czwartek, 7 października 2010, 16:33
kite: Cooper, PKD, Pansh
decha: NIEeeeee!
buggy: BBPro
Tel.: 880-153-038
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: bolek_id » środa, 8 lutego 2012, 11:11

popatrz w przepisy i now how klasy DN tam jest dokładnie pisane jak powinna być wykonana płoza i jaka jej cześć tak naprawdę pracuje. Ja spodziewam się bardziej różnic w kątach ostrzenia a co za tym idzie mniejszej lub większej podatności na uślizg..
Ostatnio zmieniony środa, 8 lutego 2012, 11:11 przez bolek_id, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Enozo
Ekspert Landkiting.pl
Posty: 5191
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 00:00
Tel.: 504010296
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Enozo » poniedziałek, 13 lutego 2012, 17:43

Tunning kosmetyczny moich tasaków (na zdjęciu twórca zabiegu kosmetycznego):
Obrazek
http://sklep.landkiting.pl - odwiedź sklep profesjonalistów

Awatar użytkownika
bolek_id
Kiter
Posty: 456
Rejestracja: czwartek, 7 października 2010, 16:33
kite: Cooper, PKD, Pansh
decha: NIEeeeee!
buggy: BBPro
Tel.: 880-153-038
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: bolek_id » poniedziałek, 13 lutego 2012, 17:57

przepraszam za użyte słowo - ale oczojebność wszechmocna tego koloru na śniegu jest porażająca :mrgreen:

testowałem w sobotę tasaki przygotowane dla Nevalona - jestem zadowolony - Wojtek daj znać czy śmigałeś i jakie wrażenia !

Awatar użytkownika
Nevalon
Ogarnięty kiter
Posty: 2269
Rejestracja: poniedziałek, 28 lipca 2008, 18:15
kite: Peter Lynn, HQ, Kitech
decha: Trampa HK Pro custom
buggy: Peter Lynn
Tel.: 500 000 835
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Ice Buggy - Tasaki

Postautor: Nevalon » poniedziałek, 13 lutego 2012, 18:07

Nie śmigałem i coś czuję, że dopiero w przyszłym sezonie je wypróbuję - chyba, że mróz jeszcze trochę potrzyma :)


Wróć do „Buggy”