Narodziny mojego Buggy

Awatar użytkownika
Robos
Pierwsze loty
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 21 października 2011, 00:37
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: EPMO/EPMI
Kontaktowanie:

Narodziny mojego Buggy

Postautor: Robos » czwartek, 24 listopada 2011, 17:34

Przedstawiam moją konstrukcję wykonaną całkowicie domowym sposobem :) przy użyciu kumpla, oraz materiałów posiadanych pod ręką. Noo może nie do końca, bo odwiedziłem sklep tzw. metalowy gdzie zakupiłem śruby i koła oraz jeden szrot gdzie zakupiłem przednią część ramy motoroweru Chart celem pozyskania główki do widelca. Na tylną i przednią belkę użyłem prostokątny profil z którego wykonuje się regały do sklepów, dlatego jest taki powycinany - taki akurat posiadałem, nawet nie wiem dokładnie jakie ma wymiary :). Boczne ramki i widelec z kwadratowego profilu 30x30 2,5mm ścianka. Koła jak widać taczkowe po 38 zł na początek myślę starczą bo to moje pierwsze kroki a właściwie halsy na buggy (będą bo na razie posucha wiatru ni ma). O właśnie mam pytanie: jak wyjmujecie łożyska z tych kół bo chciałem zastosować tulejki pomiędzy łożyskami a jak zacząłem je wybijać za pomocą pręta to w jednym kole się dało a w drugim się tylko przekosiło i za cholerę nie chciało wyjść ??

Obrazek

Obrazek

Siodło jeszcze nie uszyte, na razie zastępczo na pasach ściągających:
Obrazek

Obrazek

Testował sam tajemniczy STIG: :shock:
Obrazek

Obrazek

Może w week coś się uda pojeździć :pray:

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Narodziny mojego Buggy

Postautor: Tarboszek » czwartek, 15 grudnia 2011, 01:06

Ja bym Ci polecił zrobienie jeszcze jakiegoś pasa pod dupskiem i mocowanie do rurek które są wysoko bo wydaje się ze strasznie nisko masz tyłek. Uchroni to tyłek i zwiększy komfort jazdy bo nie będzie Cię to spowolniało na każdej wyższej trawie. Ogólnie wygląda nieźle ja też mam widelec zrobiony na główce ramy ale od roweru i sprawdza się całkiem nieźle. Wkurza tylko jak się koło w poprzek ustawi i ciężko to nagami ustawić przy starcie. Pianka termoizolacyjna do rur też by Ci trochę pomogła jedno to nie masz ostrego załamania paska na krawędzi profilu ,drugie tak się nogi nie obijają i trzecie zyskasz też trochę cm pod tyłkiem.

Awatar użytkownika
r2d2
Kiter
Posty: 889
Rejestracja: czwartek, 7 czerwca 2007, 00:46
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Narodziny mojego Buggy

Postautor: r2d2 » czwartek, 15 grudnia 2011, 04:09

Robos pisze:jak wyjmujecie łożyska z tych kół bo chciałem zastosować tulejki pomiędzy łożyskami a jak zacząłem je wybijać za pomocą pręta to w jednym kole się dało a w drugim się tylko przekosiło i za cholerę nie chciało wyjść ??
Prasa hydrauliczna.

Pozdro

Tarboszek
Początkujący kiter
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 3 września 2009, 17:31
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Re: Narodziny mojego Buggy

Postautor: Tarboszek » czwartek, 15 grudnia 2011, 14:34

Niestety mimo tego ze prasa to najbardziej cywilizowany sposób to nie zawsze się daje tak zrobić. Aby wybić łożysko Twoim sposobem czyli pręt i młotek to musisz obracać i nie walić mocno młotkiem musisz uderzać raz z jednej raz z drugiej jak już ci się z ukosowało to pewnie łatwiej będzie je nastawić pukając nawet od zewnętrznej strony. Takim sposobem jednak powinno się wyciągać łożyska których nie masz już zamiaru wkładać ;) Czasem pręt spadnie z zewnętrznej bieżni i rozwala uszczelnienia albo nawet koszyczek z kulkami.

dziurek
Kiter
Posty: 210
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 19:21
kite: access 10m
decha: kheo basic
buggy: made in JA
Tel.: 668406146
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Narodziny mojego Buggy

Postautor: dziurek » czwartek, 15 grudnia 2011, 20:42

Łożyska wymień obowiązkowo-to co tam jest to podła chińszczyzna.Do tych kół pasują od alternatora z poloneza-6203 albo 6302(nie pamiętam dokładnie),a rurki dystansowe też by się przydały.Muszą mieć średnicę wewnętrznej bieżni łożyska.Mierzysz długość rury w którą wprasowane są łożyska i od tego wymiaru odejmujesz podwójną grubość łożyska-wychodzi wymiar rurki dystansowej.
Powodzenia.


Wróć do „Buggy”