Zmiana łożysk a wytrzymałość

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: jelen » piątek, 8 marca 2013, 22:38

Witajcie,
Atakuje was z kolejnym problemem, ale do rzeczy. Chcę zmienić łożyska w kołach. Standartowo są tam łożyska 6202 (15x35x11). Myślę, żeby zastosować łożysko z dziurą 20mm konkretnie 6004 (20x42x12). Pytanie mam odnośnie wytrzymałości przetoczonej dziury w feldze z 35mm na 42mm. Tutaj zdjęcia, suwmiarka na 42mm. Ścianki standartowo bez przetaczania mają 6,5mm grubości, po przetoczeniu na 42mm zostanie po 3mm plastiku dookoła.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest jeszcze łożysko 61804, które ma średnice 32mm, więc chyba jeszcze wiekszy problem :/

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Tomasz Goś
Początkujący kiter
Posty: 74
Rejestracja: sobota, 2 maja 2009, 23:30
kite: Apex III 10m
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: Tomasz Goś » sobota, 9 marca 2013, 00:29

Mało zostaje bo mniej niż połowa wymiaru ale na moje wytrzyma bo "podparte" jest przez szprychy, które jak widzę równają się prawie z powierzchnią czołową tej tulei gdzie wchodzą łożyska !!!

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: jelen » sobota, 9 marca 2013, 01:02

Dzięki, każda opinia jest dla mnie ważna :) No te szprychy by były podparciem w 5ciu miejscach, bo powierzchnia czołowa no przestaje 2mm.

Chcę tylko wiedzieć czy przy ostrym użytkowaniu, skoki itd takie rozwiązanie wytrzyma. Jutro chyba daje wszystko do toczenia i musiałbym już wiedzieć czy tuleje do ośki na śrube 20 czy zostaje przy łożyskach 15mm i wtedy jeszcze do tulei też sruby wytoczyć.

Awatar użytkownika
desperadek
Początkujący kiter
Posty: 20
Rejestracja: piątek, 24 września 2010, 22:03
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Złotoryja
Kontaktowanie:

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: desperadek » sobota, 9 marca 2013, 11:35

Proponuję jednak coś pośrodku czyli 6203 (17x40x12) jeśli szerokość 12mm nie jest problemem. Łożyska mocniejsze niż 6202 a nie osłabisz tak gniazda w feldze.

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: jelen » sobota, 9 marca 2013, 12:17

Właśnie wszystkie możliwości rozpatrzyłem, włącznie z tą na zmiane łożyska z dziurą 17, ale 6003 (17x35x10). Wtedy nie trzeba byłoby nic przetaczać. Teraz zostaje mi tylko właśnie kwestia czy nie za bardzo osłabie felge. Przy ściankach 3mm nie powinno pęknąć, bo jeszcze szprychy by trzymały, a jedyna opcja to, że wyłamie łożyska na bok, co odpada bo bedą mocno dociągnięte śrubą (i tuleja dystansowa w środku). Jeszcze teraz dziadek mi powiedział, że to wygląda jakby wewnątrz koła była 'zalana' metalowa tuleja, której ni jak nie pójdzie ruszyć, a do tego 5cio szprychowa konstrukcja uniemożliwi zapięcie tego do tokarki.
Jeżeli by sie udało przetoczyć to wytrzyma?

pilgrim
Kiter
Posty: 163
Rejestracja: czwartek, 25 czerwca 2009, 11:22
kite: access 10, summit 12
buggy: wygodne
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: pilgrim » sobota, 9 marca 2013, 12:51

Ja bym nie roztaczał kół. Mam o ile pamiętam 3 szt. takich felg, na których widać pęknięcia (ryski, koła trzymają się kupy) właśnie na tych gniazdach łożysk.
A druga sprawa to jak to roztoczyć, ale o tym już wiesz... Wbrew pozorom, jeśli ma to być zrobione z przyzwoitą dokładnością, nie jest to proste.
Zapytam jeszcze, udało się Tobie jak do tej pory ugiąć śruby kół ?

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: jelen » sobota, 9 marca 2013, 13:07

Miałem inne rozwiązanie, wytoczone ośki z gwintem 16, potem kołnierz i zejscie na 15mm (z dwoma siodełkami 15mm z nadmiarem) i na końcu głowka na klucz stoczona na gwint 14mm do zakręcania (2 nakrętki sklinowane o siebie do wkręcania w ośke). A w ośce gwint 16 :) Były to śruby 10.9 i no nic sie nie działo.
Tylko teraz chce mieć uniwersalność i w razie czego tylko kupić śruby 20 i mieć spokojną głowe, że wytrzymają i nie chodzić z każdą awarią do tokarza. Koła w oryginalnych wózkach też mają na 20 i jakby sie coś działo to zawsze można cos 'podebrać' ( np. 2 wieksze koła na tył :D ).
Na moich dość używanych kołach nie widać zadnych pęknięć, ale zamawiałbym następny komplet i to nie wiem jakie bedą...

pilgrim
Kiter
Posty: 163
Rejestracja: czwartek, 25 czerwca 2009, 11:22
kite: access 10, summit 12
buggy: wygodne
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: pilgrim » sobota, 9 marca 2013, 13:18

Obejrzałem teraz te moje popękane. Jedna jest pęknięta konkretnie, na całej szerokości koła. W środku nie ma żadnej tulejki.
Zauważyłem też inną rzecz. Dwie felgi od tego samego producenta różnią się wagą. Cięższa jest błyszcząca i ma niemal gładką powierzchnię w środku, lżejsza jest bardziej matowa, ma brzydkie wypływki w środku (które trzeba dodatkowo zeszlifować bo tulejka się nie mieści) i jest... pęknięta. Felgi były kupowane w różnym czasie.

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: jelen » sobota, 9 marca 2013, 13:31

Ja kupowałem w tym samym czasie i mam jedną taką matową, na szczescie nie jest pęknięta.
Jakieś rady co zrobić, żeby przejść na dziure 20?

pilgrim
Kiter
Posty: 163
Rejestracja: czwartek, 25 czerwca 2009, 11:22
kite: access 10, summit 12
buggy: wygodne
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: pilgrim » sobota, 9 marca 2013, 14:06

Chyba najlepiej byłoby kupić inne felgi :doh: .
Znalazłem też coś takiego: http://allegro.pl/ge-20-es-2rs-lozysko-slizgowe-20x35x16-mm-i3014993321.html
Wklejam to bardziej jako ciekawostkę, nie wierzę aby to było dobre rozwiązanie. Ale za to jakie wymiary!

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: jelen » sobota, 9 marca 2013, 15:09

Jakaś propozycja kół?
http://allegro.pl/kolo-kola-kolka-pneum ... 21958.html
znalazłem takie, ale też zapewne przetoczyć je na 42 to zostanie po kilka mm z każdej strony :/
Jako że gwint to ponoć 3mm i byłby to niebezpieczny punkt, to wymyśliłem coś takiego. Obrazek
W razie jakiś mocnych przeciążen sie zeprze na tej 15 :)

Zmiana na 17 to troche niepotrzebne koszty (te standartowe łożyska 15 są nawet nie najgorsze)
Mimo wszystko ciągle myśle o przejściu jakimś cudem na m20..


EDIT:
Znalazłem fotki navaro, na których widać co nieco (w odróżnieniu od poprzedników ma łożysko na m20)
Obrazek
Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Darek P
Kiter
Posty: 169
Rejestracja: niedziela, 18 września 2011, 17:12
kite: fs Psycho IV 12m
Tel.: 781453403
Lokalizacja: Kielce mniej więcej
Kontaktowanie:

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: Darek P » niedziela, 10 marca 2013, 12:37

zastanawiam się czy łożysko ślizgowe jakie podesłał pilgrim jako ciekawostkę nie byłoby optymalnym rozwiązaniem. zawsze można zaryzykować bo koszt takiego eksperymentu nie byłby jakoś bardzo duży a jest szansa na efekt końcowy zgodny z oczekiwaniami :ok:

Awatar użytkownika
KaLi
Kiter
Posty: 260
Rejestracja: czwartek, 5 lutego 2009, 00:27
kite: Flysurfer Speed 3 , Ozone Flow
buggy: Sexi Flexi Scout
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Gubin /Limerick ,Irlandia
Kontaktowanie:

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: KaLi » niedziela, 10 marca 2013, 18:02

jeleń a nie lepiej poszukać lub zamówić nowe felgi w które wpasujesz łożyska z wewnętrznym wymiarem 20mm np. 6204 ? takie właśnie łożyska mam wpasowane oryginalnie do swojego bagusa (Flexifoil Scout) u Nevalona można dostać co prawda całe koła ale myślę że nie powinno być problemu z zamówieniem samych felg a jeżeli nie to w Powerkiteshop.com mają same felgo po bodajże 10-11 funciaków jak zrobisz z kimś na spółę zamówienie na 60 funciaków to przesyłkę będziesz miał free ale tak jak mówię zaatakuj najpierw do Nevalona na pewno oryginalna felga będzie lepszym rozwiązaniem niż przetaczanie

pilgrim
Kiter
Posty: 163
Rejestracja: czwartek, 25 czerwca 2009, 11:22
kite: access 10, summit 12
buggy: wygodne
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: pilgrim » piątek, 5 kwietnia 2013, 10:25

jelen pisze:Pytanie mam odnośnie wytrzymałości przetoczonej dziury w feldze z 35mm na 42mm.

Wygląda na to, że katalog łożysk z którego korzystałem jest niekompletny :zal:
Nie trzeba przetaczać na 42 :idea:
Wystarczy przetoczyć na 37 (a to już spoko, zabieramy po 1mm na stronę) i założyć łożysko 61904.
No ale dalej pozostaje problem toczenia...

Awatar użytkownika
jelen
Kiter
Posty: 215
Rejestracja: sobota, 8 maja 2010, 10:23
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Zmiana łożysk a wytrzymałość

Postautor: jelen » piątek, 5 kwietnia 2013, 16:58

Korzystałem z tego samego, ale też znalazłem to łożysko co Ty jakieś 1,5tyg temu. Kółka bedą po weekendzie od tokarza to wstawie fotki :) Tylko trzeba kołnierz zrobić bliżej krawędzi koła bo są cieńsze te łożyska :)


Wróć do „Buggy”